کد خبر 134965
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳

یکی از روزنامه‌های مطرح کویت ضمن اینکه از خاندان حاکم آل‌الصباح خواست حد و حدودی برای اختلافات خود قائل شوند، با ویرانگر خواندن این اختلافات برای کویت، نسبت به تبعات اين اختلافات در كويت هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، روزنامه "القبس" كويت در سرمقاله خود نوشت: ما بارها نسبت به این نزاع هشدار داده‌ایم، هنگامی‌که این اختلافات از ورزش شروع شد و به سیاست کشیده شد و امروز این اختلافات به عرصه رسانه‌ها و ماهواره‌ها و مطبوعات پای گذاشته تا از آنها برای جمع‌آوری هوادارن و طرفدارانی برای خود و حمله به رقبای خود استفاده کنند.

این روزنامه که از آن یک بازرگان و تاجر ثروتمند کویتی نسبت به این جنگ قدرت بین خاندان حاكم الصباح در كويت در صورت عدم رسیدگی سریع و فوری هشدار داده و تاکید کرد که در صورت عدم توجه به این اختلافات و رفع آنها شاهد تعمیق شکاف و گسترش دامنه آن به موسسات و دستگاه‌های دولتی و پس از آن به حکومت حاکم بر ما و پس از آن شیوخ ما خواهیم بود تا به این ترتیب دولت قانونمند در کویت به فرجام و پایان خود برسد.

روزنامه القبس مسؤولیت مقابله و مواجه با این خطر را متوجه خاندان الصباح دانست و تأکید کرد که این خاندان باید با این نزاع‌ها و اختلافات ویرانگر و عمیق مقابله کند.

این روزنامه کویتی در ادامه نوشت که افراد آل‌صباح باید از کشیده شدن به اختلافات سیاسی و طایفه‌ای و اجتماعی پرهیز کند که حاکمیت در کویت از جمله پارلمان این کشور هم اکنون با آن مواجه است.

القبس در ادامه از حاکمان این کشور خواست با وضع قوانینی مانع بروز چنین اختلافاتی شده و عاملان فتنه‌انگیزی در کشور را مجازات کنند.

كويت سومين توليد كننده بزرگ نفت در اوپك است و از سال 2006 ميلادي درگير بحران‌هاي سياسي متفاوت بوده كه عمدتا به دليل انحلال پارلمان و استعفاي هشت وزير كابينه بوده است.

سران خاندان كويت عمدتاً اختلافات خود را عامل درگيري مقام‌هاي ارشد كويت مي‌دانند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس